søndag 15. februar 2009

Vårfeeling...


Se mine fine tulipaner! Idiotisk å få vårfølelse med -23 blå utenfor døra, men sånn er det med tulipaner i hus..

Apropos blomster. Jeg stoler ikke på Finn Schøll (skrives det sånn?) mer..
På God Morgen Norge sa han nemlig før jul en eller annen gang, at orkidèer bør settes vekk, på en kjølig og mørkt sted og "glemmes". (ikke vanne og gjødsle). Og det gjorde jeg. Er det noe jeg er flink til, er det å "glemme" blomster. Mulig det er derfor jeg er en reser på kaktuser.. Men, tilbake til orkidèene. De skulle så tas frem igjen i februar måned, og få vann og næring. Så skulle de vokse seg flotte og fine igjen. BULLSHIT!!! Mine fire orkidèer har stått på kjellerhylla siden julestjernene kom i hus, og vært godt glemt. Tok de frem igjen i går, og samtlige er DÆVVE!! Bladene er misfarget, og henger rett ned. Jammen bra snuskelasken kom hjem med en orkidè til meg for et par uker siden, så kan i det minste den så stå alene på spisebordet og skinne i all sin prakt.. *sukk*

2 kommentarer:

  1. Men du stine de kan komme seg :)

    SvarSlett
  2. hehe, joda, om man tror på nissen så klart; de kan komme seg ja! har prøvd å redde to av dem da, med å plante de om og sjokk-fore dem med gjødsel, så vi får se! :p

    SvarSlett